Kuchalana.com get the latest dream league soccer kits, kit dream league soccer, logo dream league soccer, 512x512 kits logo, dream league soccer 2019

Euro Cup 2016 : Semi Final

Keep support me to make great Dream League Soccer Kits. Stop copy and paste!
Euro Cup 2016 : Quarter Final

Aksi di Euro Cup 2016 kini lebih sengit. Antara pasukan yang berjaya menlangkah ke pusingan Quarter Final adalah Poland, Portugal, Wales, Belgium, Germany, Italy, France dan Iceland.

Beberapa pasukan yang berprofil tingi telah kecundang di peringkat Last of 16. Paling hampa sudah semestinya Spain, yang gagal untuk mengekalkan kejuaraan selepas dikecewakan oleh musuh tradisi, Italy.

Manakala ralat juga buat penyokong England setelah ditewaskan oleh pasukan 'underdog' iaitu Iceland. Mungkin ramai yang akan cuba menbandingkan Iceland dengan Greece, sebab inilah kejohanan major yang pertama buat pasukan mereka.

Selain daripada itu beberapa pasukan underdog dilihat berjaya mara sehingga peringkat yang lebih tinggi seperti Wales, Iceland dan Poland.

Euro Cup 2016 : Quarter Final



Quarter Final Quarter Final Semi Final
25 Julai – Saint-Étienne, 9.00 PM
Switzerland 1(4)
Poland 1(5) 1 Julai – Marseille, 3,00AM
26 Jun – Lens. 3.00AM Poland 1(3)
Croatia 0 Portugal 1(5)
Portugal 1
7 Julai, Lyon, 3.00 AM
26 Jun – Paris. 12.00AM Portugal 2
Wales 1 Wales 0
Northern Ireland 0 2 Julai – Lille, 3.00AM
27 Jun – Toulouse. 3.00AM Wales 3
Hungary 0 Belgium 1
Belgium 4
27 Jun – Lille. 12.00AM
Germany 3
Slovakia 0 3 Julai – Bordeaux, 3.00AM
28 Jun – Saint-Denis. 12.00AM Germany 1(6)
Italy 2 Italy 1(5)
Spain 0 8 Julai - Marseille, 3.00AM
26 Jun – Lyon. 9.00PM Germany 0
France 2 France 2
Ireland 1 4 Julai – Saint-Denis, 3.00AM
28 Jun - Nice. 3.00AM France 5
England 1 Iceland 2
Iceland 2


Preview : Euro Cup 2016 - Quarter Final

Poland Vs Portugal

Ini adalah edisi ketiga Poland beraksi di Euro Cup. Pada edisi 2008 dan 2012, mereka hanya mampu berkasi di peringkat kumpulan sahaja. Pada edisi 2016, nampaknya mereka sedikit garang dengan mengenepikan Switzerland dan bakal bertemu Portugal di suku akhir nanti.

Portugal pada musim 2012, mereka berjaya mara sehingga ke pusingan semi-final. Jadi edisi kali ini mungkin mereka mahu tingkatkan lagi prestasi mereka, mungkin mara sehingga ke final, mengulangi sejarah Euro 2004 dimana mereka tewas kepada Greece di final.

Namum di peringkat kumpulan pretasi Portugal tidak begitu baik, mereka hanya mapu mencatat 3 keputusan seri. Berbanding Poland mereka berjaya mencatat 2 menang dan 1 keputusan seri, dan mereka berkongsi mata dengan pasukan Germany dalam kumpulan C.

Aku memilih Portugal untuk mara kepusingan semi-final. Portugal menang 1-0.


Wales Vs Belgium

Wales, pasukan yang pertama kali bersaingan di kejohanan Eropah ini. Dan mereka mampu mara sehingga ke Quarter Final, itu sudah dikira satu percapaian yang membanggakan. Malah kali terakhir mereka beraksi di kejohanan major adalah pada Piala Dunia 1958.

Belgium, mereka dikatakan akan bangkit dengan 'golden generation' mereka. Selepas 3 siri Euro Cup mereka tidak beraksi iaitu 2004, 2008 dan 2012. Edisi kali ini mereka dilihat antara pasukan yang mampu memberi cabaran. Selain daripada itu mereka juga mahu mempertahan kedudukan ranking FIFA yang kini berada nombor 2 dibelakang Argentina.

Wales walaupun dilihat selaku pasukan 'underdog', namum mereka berjaya menjadi juara di peringkat kumpulan B. Namum semangat berkobar-kobar Belgium mungkin akan diteruskan selepas membenam Hungary 4-0 ketika perlawanan last of 16.

Aku jangka pasukan Wales akan menang untuk menumbangkan 'golden generation' Belgium. Wales menang penalti.


Germany Vs Italy

Perlawanan tumpuan di peringkat suku akhir ini. Dua pasukan yang berprofil tinggi. Ironinya, kedua-dua pasukan yang pernah tewas kepada Spain dalam perlawanan Final Euro Cup.

Germany menjadi naib juara pada Euro Cup 2008 akan bertemu Italy yang menjadi naib juara pada Euro Cup 2012. Mereka ini boleh dikatakan sebagai musuh tradisi.

Rekod Germany di Euro Cup adalah 3 kali juara dan 3 kali menjadi naib juara. Kali terakhir Germany menjulang trofi Euro Cup adalah pada tahun 1996. Namum pada edisi 2012 mereka hanya berpuas hati mara keperingkat quarter-final.

Italy, nama pasukan yang gah dimata dunia Namum dipentas Euro Cup mereka hanya 1 kali sehaja menjadi juara, dan 2 kali menjadi naib juara. Kali terakhir Italy menjadi juara adalah pada tahun 1968, lama sangat dah tu.

Ini merupakan perlawanan ke-34 bagi kedua-dua pasukan (perlawanan kompetitif dan persahabatan). Mereka mengadakan perlawanan persahabatan pada Mac 2016, dimana menyaksikan Germany menbelasah Italy 4-1.

Namum pada Euro 2012, Italy berjaya menewaskan Germany 2-1 di pusingan semi-final.

Sukar untuk membuat pilihan dan aku pilih Germany untuk layak ke semi-final.


France Vs Iceland

France selaku tuan rumah, sudah pastinya semangat mereka berkobar-kobar. Tidak hairan jika mereka layak sehingga ke Final. Sepertimana kejayaan mereka menjadi juara Piala Dunia 1998.

Untuk rekod, France setakat ini sudah 2 kali bergelar juara Euro Cup iaitu pada 1984(tuna rumah) dan pada tahun 2000. Mereka kini dalam form terbaik, mereka masih belum kalah dalam smeua perlawanan yang diadakan pada tahun ini (perlawanan kompetitif dan persahabatan).

Iceland, pasukan mereka ini sama dengan Wales. Inilah kali pertama pasukan mereka beraksi dalam kejohanan major seperti Euro Cup ini. Tidak boleh memandang enteng kepada pasukan 'underdog' seperti ini kerana Greece pernah membuat kejutan menjadi juara Eropah pada tahun 2004.

Jelas aku memilih France untuk mara kepusingan semi-final. France menang 2-0.


Jangan lupa untuk set masa anda untuk jadual perlawanan mengikut waktu Malaysia.


DISCLAIMER : The information contained on https://www.kuchalana.com website (the "Service") is for general information purposes only.

Kuchalana assumes no responsibility for errors or comissions in the contents on the Service.

All stuff on this blog is a non-commercial purpose.

0 Komen untuk "Euro Cup 2016 : Semi Final"

 
Copyright © 2020 Kuchalana - All Rights Reserved |
About Us | Contact Us | Privacy Policy | Disclaimer
Template By. Catatan Info Re-Design By: Kuchalana