Kuchalana.com get the latest dream league soccer kits, kit dream league soccer, logo dream league soccer, 512x512 kits logo, dream league soccer 2019

Piala Malaysia 2016 : PDRM Vs Kelantan

Keep support me to make great Dream League Soccer Kits. Stop copy and paste!
Timbal balik perlawanan Suku Akhir Piala Malaysia 2016, PDRM menentang Kelantan akan berlangsung pada 17 September di Stadium Hang Jebat, Melaka.

Piala Malaysia 2016 : PDRM Vs Kelantan


Mengecewakan, aksi di Kota Bharu gagal disempurnakan oleh Kelantan untuk membawa bekalan selesa ke tempat lawan. PDRM kini memiliki kelebihan 2 gol ditempat lawan.

Ini bermakna Kelantan perlu mencari sekurang-kurangnya 2 gol untuk menang di peringkat suku akhir dan mara ke pusingan seterusnya.

Jadi strategi Popov seharusnya adalah untuk memberi tekanan kepada PDRM dan berusaha mencari gol awal. Lebih bagus jika dapat menjaringkan 2 gol dalam separuh masa yang pertama.

Namum PDRM sedikit tempang apabila 2 pemain tonggak mereka iaitu K. Reuben dan Guilherme De Paula tidak dapat beraksi pada perlawanan timbal balik nanti disebabkan telah dilayan kad merah.


Keputusan Perlawanan Kelantan Vs PDRM



Suku Akhir 2 - Piala Malaysia 2016
PDRM 0 (2) (1) 1 Kelantan


**PDRM Menang dengan kelebihan gol ditempat lawan.

Review Perlawanan Suku Akhir : Kelantan vs PDRM

Ulasan perlawanan ini ditulis oleh kenalan facebook Abe iaitu saudara Zuraimi Zukri, jadi kepada yang ingin mengikuti penulisan-penulisan bernas daripada beliau boleh juga ikuti di Fan Page Football Channel Kelantan.


Cuma pendapat perlawanan semalam (28/8/2016), Kelantan v Pdrm...Selepas semalam, Popov ada beberapa isu yang perlu dipertimbangkan.

#Keputusan Di Kota Bharu

Tewas semalam melebarkan kekalahan ketiga secara berturutan di Kota Bharu.

  • Kelantan v Pdrm (1-2)
  • Kelantan v Kedah (1-2)
  • Kelantan v Selangor (1-4)


Dengan rekod 0-0-3 ratio jaringan dan bolos 1:3... ini sesuatu yang tak bagus untuk popov against fan terutama di home ground.

#Isu 2 CB gagal dalam permainan menggunakan Wingback.

Sudah pasti fan sudah semakin faham kelantan di bawah popov. Serang, serang, serang... lawan serang sekali terus bolos. Kelantan kaw² overloading di area penalti box lawan, penuh dengan percubaan dan movement tetapi lawan cuma perlu counter 4-5 kali untuk menjadi pemenang.

Semalam berlaku lagi.

Melihat fungsi Faris & Qayyum (FQ) tiada masalah. FQ diterbalikkan dengan fungsi tipikal Malaysia. Kerap di menyerang, kurang bertahan. Jadi siapa dan bagaimana koordinasi Muslim-Zamani menangani isu space besar di belakang (FQ).

2 CB ini + 1 DMC ini perlu bijak menangguhkan movement lawan kerana FQ perlu masa untuk kembali kepada posisi. 3 pemain ini x perlu gelojoh untuk rampas bola, tetapi cuma menangguhkan. Jika x terampas bola sbb gelojoh attack bola, biasanya ditipu dan situasi 1 v 1 dgn keeper.

#Situasi bola mati.

Isu yang mungkin menghantui sepanjang musim. Zamani boleh dikelaskan pemain sudah expired kerana faktor umur. Man Marking, Zonal Marking, Tackling, Heading Battle, Blocking... Zamani boleh tewas dengan mudah tidak mencapai taraf CB lagi.

#Winger

Dalam acuan popov, peranan 2 bek tepi paling major perubahannya. Bukan di center mid, cb dan striker. Apabila FQ digerakkan begitu, CB juga perlu bergerak mengimbangi pergerakkan FQ. Sayap juga terkesan. Luiz, Zahrul, Zack dibantu sepenuhnya dan disebabkan FQ datang membantu, itulah masa 2 winger berfungsi sebagai Side Srtiker, atau inside foward.

2 Zack tidak setaraf dengan prestasi kemuncak 2012 Indra dan Farhan. Bagusnya Indra dan Farhan masih lagi ada dalam pasukan. 2Z boleh belajar.

Semalam 2Z boleh melihat dengan jelas bagaimana Indra melakukan. Untuk semalam Indra melakukan dengan hebat. Bagaimana anda bermain di wide area, masuk ke dalam dalam masa yang tepat... dan menjadi sangat bahaya. Semalam Indra adalah motm, ianya tepat. Sepatutnya Guilherme tetapi Guilherme hilang emosi 30 minit terakhir, terus hilang kelayakkan.


#Penyerang tunggal

Adakah penyerang tunggal itu timbul masalah untuk menjaringkan gol?

Tidak... apabila betul² menyerang sebenarnya kelantan bukan single striker tetapi triple striker. SC + 2 Sayap.

Betul kata² guardiola, dia gemar meramaikan pemain tengah dengan amalan single striker kerana ingin melebihkan dan memperbanyakkan "bolasepak". Sebagai fan kelantan, tidakkah popov sudah "menambahkan" banyak bolasepak?

Ya... result lebih penting. Dalam kes popov bolasepak itu sudah terlalu mewah, cuma ada beberapa isu perlu dibaiki. Inilah progress, inilah bolasepak.

#3 Mid di tengah

Apabila FQ berfungsi menolak 2W atau Luiz atau Indra ketengah. Sekurang²nya 1 mid mesti masuk membentuk 3 DC diantara Muslim dan Zamani dalam diserang balas pantas. Adakah movement ini berhasil?

Dan apabila kelantan di overloading attacking oleh lawan sudah pasti chain of 5 berlaku dalam kecenderungan popov. Dalam situasi ini mungkin jarang berlaku. Yang selalu berlaku adalah diserang balas. Shape 3 CB x berlaku sebelum FQ sampai.

#Special untuk semalam


  1. Zack dimulakan sebagai penyerang tunggal. Tetapi gagal berfungsi.
  2. Indra berada di kiri, cemerlang. Luiz di kanan, Ada isu kecergasan tetapi berkesan jika dibandingkan dgn Zack.
  3. Gan seperti biasa, selesai dalam tugasan. Badhri tiada impak tetapi kreativiti ada. Gomis seperti biasa.
  4. Mengeluarkan Luiz & Badhri. Memasukan Manaf & Zahrul kelihatan betul. Kerana Luiz kelihatan tidak cergas, Badhri kelihatan hilang dan x mampu bertahan 90 minit.
  5. Ia menjadi silap apabila Manaf & Zahrul di bawah prestasi sederhana Badhri dan LuiZ.
  6. Kreativiti hilang, 20 minit tiada movement attacking bahaya. Zahrul & Manaf totally gagal menggantikan peranan Luiz dan Badhri. Zack terus buntu. Hanya Indra mengimbangi.
  7. Popov menambah lagi serangan setelah 2 pertukaran gagal berimpak. Zamani dikeluarkan, Illejoski masuk.
  8. Brendan ditarik ke CB Sepenuh masa. Ada sesuatu menarik disini. Apabila Gan di CB bersama muslim. Bentuk 3 CB kerap kelihatan... Gan-Gomis-Muslim. Wow... faktor Gan-Gomis tahu adapt benda ni?
  9. Mengeluarkan Badhri, Luiz dan menolak Gan ke CB membawa kepada sesuatu yang menarik. Illijoski, Zahrul, Zack ternyata bukan pemain ditakrifkan berkreativiti tinggi. Betul² Indra berseorangan as a driver bersama FQ, Illejoski, 2Z terus blur...


#Isu Striker utama

Terang Popov tahu ini adalah isu besar dan dia menggunakan 3 penyerang semalam
  • Zack (45 Minit)
  • Manaf (20 Minit)
  • Dan 2 striker serentak
  • Manaf & Illijoski (25 minit)


Sudah kelihatan ada percubaan pembaikkan, tetapi Zack, Illejoski dan Manaf gagal menunjukkan sesuatu.

Untuk result semalam saya sikit x kisah, sbb prioriti setiap kali turun sebagai fan bukan sekadar result. Tetapi sbb "bolasepak" seperti diceritakan diatas...

Congratulation Pdrm. Kelantan harus memperbaiki lagi. Selagi kelihatan proses² penambahbaikan, itulah bolasepak.

DISCLAIMER : The information contained on https://www.kuchalana.com website (the "Service") is for general information purposes only.

Kuchalana assumes no responsibility for errors or comissions in the contents on the Service.

All stuff on this blog is a non-commercial purpose.

0 Komen untuk "Piala Malaysia 2016 : PDRM Vs Kelantan"

 
Copyright © 2020 Kuchalana - All Rights Reserved |
About Us | Contact Us | Privacy Policy | Disclaimer
Template By. Catatan Info Re-Design By: Kuchalana