Kuchalana.com get the latest dream league soccer kits, kit dream league soccer, logo dream league soccer, 512x512 kits logo, dream league soccer 2019

Friendly : Malaysia Vs Afghanistan

Keep support me to make great Dream League Soccer Kits. Stop copy and paste!
Perlawanan persahabatan Malaysia vs Afghanistan pada 11 Oktober 2016 di Stadium Shah Alam. Ini merupakan siri perlawanan penting skuad kebangsaan sebagai persiapan menghadapi Piala AFF Suzuki 2016.

Friendly : Malaysia Vs Afghanistan

Sebelum ini Malaysia telah bertandang ke negera jiran untuk menentang Singapura. Dan perlawanan berkesudahan seri tanpa jaringan.

Ketua jurulatih, Ong Kim Swee seharusnya sudah dapat membentuk satu skuad yang mantap sebelum kejohanan bermula setelah melalui beberapa siri perlawanan persahabatan sebelum ini.

Misi penting digalas oleh OKS untuk menebus kekecewaan pada Piala AFF 2014, dimana pasukan kebangsaan tewas kepada Thailand di perlawanan akhir.

Rekod Pertemuan Malaysia Vs Afghanistan

Dalam rekod pertemuan Malaysia vs Afghanistan, mereka pernah bertemu pada tahun 2008 dalam kejohanan jemputan Pesta Bola Merdeka 2008.

Dalam perlawanan tersebut pasukan Malaysia telah membelasah pasukan Afghanistan dengan jaringan 6-0.

Namum begitu ranking FIFA Afghanistan lebih baik daripada skuad negara kita iaitu pada kedudukan 149 berbanding Malaysia yang kini menduduki tangga ke 158.

DISCLAIMER : The information contained on https://www.kuchalana.com website (the "Service") is for general information purposes only.

Kuchalana assumes no responsibility for errors or comissions in the contents on the Service.

All stuff on this blog is a non-commercial purpose.

0 Komen untuk "Friendly : Malaysia Vs Afghanistan"

 
Copyright © 2020 Kuchalana - All Rights Reserved |
About Us | Contact Us | Privacy Policy | Disclaimer
Template By. Catatan Info Re-Design By: Kuchalana