Kuchalana.com get the latest dream league soccer kits, kit dream league soccer, logo dream league soccer, 512x512 kits logo, dream league soccer 2019

JDT Ciplak Video Nike Brazil

Keep support me to make great Dream League Soccer Kits. Stop copy and paste!
Kalau ikutkan JDT boleh buat video yang lebih gempak untuk pengenalan dan perlancaran jersi JDT 2016. Tapi ia menjadi kecaman apabila ramai yang mendapati itu adalah video ciplak daripada video iklan Nike yang pasukan Brazil pernah buat pada tahun 1998.

Aku tak kisah sangat sebenarnya pasal video ciplak, tapi masalah besarnya adalah JDT buat video untuk jersi baru mereka dibawah tajaan Adidas, tapi mereka ciplak video yang pernah promote brand Nike.

Video asal yang dibuat oleh team Brazil.

Video versi JDT.

Lagipun secara kasar video yang JDT buat itu menbosankan berbanding video asal yang dibuat oleh Ronaldo dan kawan-kawan. Lakonan TMJ nampak kayu cara dia menoleh pun nampak keras, pegang majalah pun nampak tak real. Tak apa, lagipun dia memang bukan pelakon kan.

Isu video ciplak bukanlah isu besar, isu jeris JDT sama dengan jersi pasukan yang lain turut mendapat tajaan Adidas juga bukan isu yang besar sebenarnya.

Sebab, dari satu sudut lagi JDT selalu ingin buat kelainan dalam arena bolasepak Malaysia. Tahun ini mereka tampil dengan kelainan yang lain, bukan pasal video tu. Tapi pasal penajaan jersi. Sebab mereka mendapat tajaan secara terus daripada Adidas. Itu maknanya mereka telah berjaya dari segi penjenamaan.

Ada juga brand terkemuka dunia yang pandang kelab bolasepak di Malaysia. Bukan nak puji tapi ini benda betul.

Itulah yang patut dibuat oleh setiap pasukan bolasepak di Malaysia. Bukan Abe nak tukar jersi dan sokong JDT, tapi cara mereka betul tapi sering kali tersilap langkah...JDT sebenarnya dah buka jalan untuk pasukan-pasukan Bolasepak Malaysia untuk maju kehadapan. Jika masih ada yang suka cara lama, Abe rasa itu memang tak patut dan kita perlu angin orang muda dalam arena bolasepak negara.


DISCLAIMER : The information contained on https://www.kuchalana.com website (the "Service") is for general information purposes only.

Kuchalana assumes no responsibility for errors or comissions in the contents on the Service.

All stuff on this blog is a non-commercial purpose.

0 Komen untuk "JDT Ciplak Video Nike Brazil"

 
Copyright © 2020 Kuchalana - All Rights Reserved |
About Us | Contact Us | Privacy Policy | Disclaimer
Template By. Catatan Info Re-Design By: Kuchalana