Kuchalana.com get the latest dream league soccer kits, kit dream league soccer, logo dream league soccer, 512x512 kits logo, dream league soccer 2019

Jadual Perlawanan Piala Malaysia 2016 Pasukan Kelantan

Keep support me to make great Dream League Soccer Kits. Stop copy and paste!
Jadual Perlawanan Piala Malaysia 2016 Pasukan Kelantan

Perlawanan Piala Malaysia 2016 akan dimulakan pada 12 julai 2016. Pada tahun ini saingan Piala Malaysia bermula lebih awal berbanding musim-musim yang lepas dan ia juga berlangsung ketika saingan Liga Super 2016 masih belum tamat.

Piala Malaysia adalah piala bersejarah, dengat format jadual perlawanan yang baru ini sudah semestinya cabaran dalam perebutan Piala Malaysia akan jadi lebih sengit.

Bagi pasukan Kelantan yang beraksi dalam kumpulan B bersama dengan Pahang, Selangor dan Kuala Lumpur.

Laluan perit buat Kelantan sebenarnya setelah diundi masuk kedalam kumpulan ini. Selangor turun musim ini selaku juara musim 2015. Manakala Pahang pula turun selaku bekas naib juara musim 2015 dan juara musim 2014&2013.

Kelantan juga tidak kurang hebat dalam saingan Piala Malaysia. Pernah menjulang kejuaraan pada musim 2010, Kelantan membalas dendam terhadap Negeri Sembilan dengan mencatat kemenangan, 2-1. Dan sekali lagi pada tahun 2012, pasukan Kelantan menembak jatuh anggota ATM, 3-2.

Pada tahun 2013 mereka tewas kepada Pahang di final. Ketika era kebangkitan Kelantan, pada tahun 2009 Kelantan berjaya layak ke final selepas 39 tahun. Namum TRW tewas kepada Negeri Sembilan, 3-1.

Imbau kembali rekod 39 tahun lalu, pada tahun 1970 Kelantan layak ke final untuk menentang Perak di Stadium Merdeka. Kelantan tewas 2-0.

Sebelum negara kita merdeka, ada sekali pasukan Kelantan pernah layak ke perlawanan final Piala Malaysia, Pada tahun 1955, Kelantan ke seberang tambak untuk menentang pasukan Singapura, dan tewas 3-1.

DISCLAIMER : The information contained on https://www.kuchalana.com website (the "Service") is for general information purposes only.

Kuchalana assumes no responsibility for errors or comissions in the contents on the Service.

All stuff on this blog is a non-commercial purpose.

0 Komen untuk "Jadual Perlawanan Piala Malaysia 2016 Pasukan Kelantan"

 
Copyright © 2020 Kuchalana - All Rights Reserved |
About Us | Contact Us | Privacy Policy | Disclaimer
Template By. Catatan Info Re-Design By: Kuchalana